ریحان از گیاهان دارویی
نوشته شده توسط : علی پور


گیاهان دارویی خاصیت اکثری دارا‌هستند. جنسینگ برای سردرد و ریحان برای سوهاضمه اثر گذار میباشد. خاصیت رزماری،بابونه،قاصدک و دیگر گیاهان دارویی را در پی مقاله بخوانید.
از گیاهان دارویی می قدرت افزون بر هدف ها دارویی برای بهبود رایحه و مزه غذاهای متعدد نیز استفاده نمود، سوای این که بر کالری های طعام افزوده شود. هم زمان، گیاهان دارویی فواید تندرست بخش اعظمی نیز عرضه می کنند. در واقعیت، داروهای گیاهی هزاران سال میباشد که برای معالجه بیماری های متفاوت گزینه استعمال قرار می‌گیرند. بضاعت های بهبودی و ترمیمی گونه های متعدد گیاهان دارویی بسیار چشمگیر و شناخته گردیده می باشند.

داروخانه گیاهی

ریحان از گیاهان دارویی

به نقل از تیم تندرست بعدازظهر کشور ایران به گزارش \"ان‌سی‌بی‌آی\"، دانش امروزی هر چه بیش تر توان دارویی اشکال گوناگون گیاهان دارویی را تحت عنوان سلاحی مفید در قبال بیماری ها - از اشتباهات تندرست تا سرطان - آشکار ساخته میباشد. برهمین اصل میباشد که گیاهان دارویی هم به طور نو و هم کم آب گردیده در نقاط متفاوت عالم در دسترس می‌باشند. در‌پی با بعضی از شایسته ترین گیاهان دارویی که تندرست بشر را افزایش میدهند، طولانی تر آشنا می شویم.

ریحان
ریحان از گیاهان دارویی

ریحان دارنده خصوصیت های آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی میباشد. این گیاه معطر توان کاهش استرس از روش تهیه سطح های سروتونین که بر خلق و خوی و خو تاثیرگذار میباشد، را دارااست. با ذیل در اختیار گرفتن نگه داشتن استرس، ریحان در بخش اعظمی موردها دیگر نیز به فایده سالم بشر میباشد.

داروخانه آنلاین گیاهی

نوشیدن چای تهیه و تنظیم گردیده از برگ های ریحان می‌تواند سوء هاضمه را از میان برنده شود، با علت سردرد جنگ نماید، سرطان سینه را مهار نماید، نفخ شکم را معالجه نماید، اشتها را ارتقاء دهد، بریدگی ها و خراش ها را بهبود ببخشد، سیستم ایمنی تن را تقویت نماید، آنفولانزا و سرفه را معالجه نماید و اکثری موردها دیگر.

شما میتوانید از این گیاه دارویی تحت عنوان چاشنی در پخت و پز به کارگیری نمایید یا این که 10 تا 12 برگ آن را با معده خالی بجوید. همینطور، میتوانید دو یا این که سه توشه در روز چای ریحان بنوشید تا از سالم بهتر فایده‌مند گردید. برای تنظیم این چای:

10 تا 15 برگ نو ریحان را در یک فنجان وسیع بریزید.

دو فنجان آب جوش به آن بیشتر فرمائید.

یک درپوش روی فنجان قرار دهید و اذن دهید به بازه زمانی پنج دقیقه دم بکشد.

چای را صاف نمائید و آن را بنوشید.

رزماری
رزماری از گیاهان دارویی

رزماری یک گیاه دارویی دوستداشتنی و اثر گذار برای سالم بشر میباشد. این گیاه دربردارنده کارنوزول و رزمارینیک، دو آنتی اکسیدان حاذق که نقشی کلیدی در بهبود سالم آدم ایفا میکنند، میباشد. همینطور، رزماری از خصوصیت های قادر ضد عفونی کنندگی، ضد سرطانی، و ضد التهابی سود می‌برد.

یکی‌از فواید دیدنی اعتنا رزماری کارایی آن تحت عنوان یک محرک شناختی مفید میباشد و برهمین پایه، به بهبود خاطر و تمرکز فرضی یاری میکند.

رزماری با استرس نبرد میکند، اضطراب را کاهش می‌دهد، سردرد را التیام میدهد، پرورش گیسو را تحریک میکند، با درد مفاصل رویا رویی می نماید، التهاب را کاهش می‌دهد، گوارش را بهبود می‌بخشد، از سرطان پیشگیری مینماید، و حامی سالم قلب و عروق میباشد.

رزماری از بو و مزه کارکشته منفعت میبرد و در سوپ ها، ساندویچ ها، سالادها، و ... قابل به کارگیری میباشد. همینطور، می‌توانید از برگ های نو یا این که کم آب گردیده این گیاه چای صحیح نمائید. برای تنظیم این چای:

یک یا این که یک و نیم قاشق رزماری را به یک فنجان آب داغ بیش تر فرمایید.

روی فنجان یک درپوش بگذارید و اذن دهید به برهه زمانی پنج دقیقه دم بکشد.

چای را صاف نمائید و در صورتیکه هنوز گرم میباشد، آن را بنوشید.

شما می‌توانید دو یا این که سه توشه در روز این چای را بنوشید.

اعتنا: در زمانه بارداری و یا این که در شرایطی‌که به صرع، فشار خون بالا یا این که اختلالات خون ریزی در گیر می‌باشید از مصرف رزماری دوری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: